2. listopadu 2014

Recept: Mugcake


Zdravím :) I když bych se měla učit biologii, matematiku, fyziku, ruštinu a dělat úkol do čj, sedím na PC a píšu článek na blog. Napsala bych vám, abyste mi drželi pěsti, ale obávám se, že ani ty nepomůžou. A tak buď dostanu za pět, a nebo poradí Anetka :D Jak říkávala moje babička - nechtít je horší než nemoct. 

Ale dost vykecávání a přejdeme k samotnému článku. Dnes vám ukážu recept na ultra jednoduchou, zdravou a přitom výbornou věc. Já si to nejčastěji dělám jako snídani - je to rychle hotové a zasytí to na fakt dlouhou dobu, je to sladké a jsou tam vločky.. Všechny kritéria splněny

Budete potřebovat:
Ovesné vločky/ pomleté ovesné vločky (Kolik si jich dáte záleží na vás. Já si dávám kolem 50 g. Mě osobně chutná varianta, když jsou vločky pomleté, ale mlít je nemusíte. Záleží na vás.) 
1/2 banánu (často nahrazuji nastrouhaným jablkem, jelikož jich máme doma opravdu hodně.)
Vajíčko (kdo se bojí tuku, jde to pouze s bílkem)
Lžíce jogurtu/ tvarohu
Lžíce mléka (můžete nahradit vodou)
Špetka prášku do pečiva
2 lžíce kokosu
+ Pokud chcete můžete přidat sladidlo (med, cukr...)

+ Věci na ozdobu (nejčastěji používám zbytek jogurtu/tvarohu, zbytek ovoce, oříšky, skořice, čokoláda, arašídové máslo..) - doporučuji něčím ozdobit, jinak je to trošku sušší.


Postup:
Všechny výše napsané ingredience smíchám v misce a dám do hrnku. Hrnek přesunu do mikrovlnky a peču to zhruba minutu a půl - dvě a půl minuty. Poznáte, že je to hotové jakmile se to odlepuje od hrnku, jsou tam takové prasklinky a krásně to voní.
Potom to stačí vyklopit - vždy to šlo úplně samo:) (pokud to nejde, možná to ještě chvíli chce.. nikdy jsem s tím problém neměla) a nazdobit. Já nejčastěji zdobím jogurtem, zbytkem ovoce a posypu skořicí nebo poliju javorovým sirupem.
A teď zbývá to nejlepší - sníst to!!

Moje otázka zní. Děláte si mugcake? Vyzkoušíte ho? :)



5 komentářů:

  1. Momentálně si snad každý den dělám brownie do hrníčku a upřímně, už mi to leze krkem (ale nějak se teď neobejdu bez sladkého). Tohle vyzkouším, protože chci konečně jíst zdravě a mám ráda jednoduchá a rychlá jídla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad bude chutnat! :) a pokud máš ráda čokoládové věci třeba přidej kakao - lžička, dvě ničemu nevadí a je to mnohem zdravější než brownie :))

      Vymazat
  2. Taky bych se měla učit xD Ale nechce se mi xD Pěkný recept:)

    OdpovědětVymazat
  3. Podobný mugcake jsem si jednou dělala, ale nějak jsem nepřišla na chuť vločky - banán - vejce :D Nejlepší je stejně ovesná kaše!
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. áá, tak ten budu muset zkusit :3
    a tyjo, taky bych se měla vždycky učit :DDD ale držim ty palce :P :D

    OdpovědětVymazat