6. června 2015

Recept: Polentová kaše (bezlepkové jídlo)

Má aktivita je poslední dobou velmi malá. Přijde mi, že jsem čím dál tím lenivější. A to jsem prý podle naší tělocvikářky na vrcholu své fyzické aktivity! No ale i když se mi nic nechce, dobroty si připravuji pořád. Protože co je lepší než dobré jídlo?

S polentou jsem se poprvé setkala na akci Vím, co jím. Od té doby jsem nebyla schopná si ji připravit, i když její příprava zabere tak 2 minuty. Smutný, Peťo, smutný! Každopádně, když jsem si ji konečně pořídila, musela jsem ji hned nějak využít! A co se dá zkazit sladkou verzí? NIC.

Potřebujete:
- Polentu 
- Mléko/ vodu
- něco na dochucení (cukr, sirup, skořici)
- něco na ozdobení (čokoládu, kokos, ovoce,..)
Postup:
70 g polenty jsem zalila asi 250 ml vody a 50 ml mléka a dala vařit. Podle potřeby a houstnutí jsem vodu stále přilívala. Ale hlavně to nepřežeňte! Ať z toho nemáte polentovou polévku. Celý tento proces trvá chviličku, za 3 minutky máte hotovo. Nazávěr jsem přidala ještě mléko a skořici na dochucení. Kaši si můžete dodatečně osladit, chutnala by pak lépe (příště si ji taky osladím, i když ovesnou třeba nesladím vůbec). Uvařenou a ochucenou kaši přelejeme do misky, ozdobíme a skvělá snídaně je na stole :)

Podle mě je to super zpestření obyčejné kaše. Navíc je polenta bezlepková, takže pokud nejíte pšenici, máte další skvělý tip na zdravou snídani/ svačinu :)

Polentu můžete pořidít v supermarketech (tesco, albert,..) a v bio kvalitě ve zdravé výživě. Co jsem se tak dívala, cena se pohybuje kolem 40-50 Kč za 500 g. Já vlastním polentu od firmy Country life, kterou si můžete pořídit na stránkách bazalky - zde :) Pokud s polentou ještě nemáte zkušenost, rozhodně doporučuji ji vyzkoušet! je to super zpestření jídelníčku. A pokud zkušenost máte chci se zeptat. Jaké je vaše oblíbené jídlo z polenty?

14 komentářů:

  1. Asi jsem nemehlo, ale s polentou to nějak neumím :-D kdysi jsem z ní zkoušela jakési pečené "hranolky" a akorát se mi to přilepilo a to tak, že hodně :-D

    http://lifestylebykej.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Polentovou kaši jsem ještě neměla :O . Já zůstávám pořád u té ovesné, jednou jsem myslím zkusila pohankovou a rýžovou, ale jinak za celou tu dobu jedu pořád jenom ovesnou.
    Polentu mám ale moc ráda, i když si jí nedělám tak často, jak bych asi chtěla. Dělám z ní jakési hranolky-uvařím jí fakt do husta, že se to nedá už ani míchat, udělám z ní placku na plech, upeču to a nakrájím :3 fakt dobrota

    OdpovědětVymazat
  3. Ja mam polentu rada, ale jako prilohu k masu :D.Jinak jako orisky a seminka mam rada, ale nektera min a nektera vic :)

    OdpovědětVymazat
  4. super, já moc polentu tedy nejím no, moc mi to nechutná. Jinak tu čokoládu z Lidli jím taky a tu malinovou obvzlášť miluju :33 ta je nejlepší na chuť :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na polentu čtu samou chválu a super recepty, ale nějak jsem se k ní ještě nedokopala :D Jojo, lenivost holt očividně vládne světu! :D

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. vypadá to úžasně! :))
    určitě recept vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Polentu jsem ještě neochutnala, zatím mě ale ani moc neláká, tak třeba časem :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Polentovou jsem ještě neměla, mohla bych vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, z polety mám radši kaši (náhrašku bramoborové) a nebo "knedlíky" :D na sladko mi jela jsem s nutelou :D

    Nechtěla by sis založit i stránku a fb? dávat tam tyhle a třeba ještě náký fotky navíc a odkazy na nové rubriky na blogu? (vždycky to prošvihnu když sem něco přidáš a najdu to až po delší době, takže většinou třeba rovnou 4 nový články najedou :D :/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naslano je taky skvělá :) nasladko se musíš ještě ochutit no..:) ale jinak je tam moc dobrá :)

      O FB stránkách jsem nepřemýšlela, ale můžeš mě sledovat na stránkách https://www.bloglovin.com/. Dá se tam zaregistovat právě přes FB :)

      Vymazat
  10. Polenta na sladko je boží! Já z polenty dělala knedlíky, noky, sladkou/slanou kaši a pizzu a vždy to bylo dobré :) jinak polentu mám i třeba z penny/globusu a tak kolem 30 kč, což už jde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak by měli mít polentu od čtvrtka v Penny za 22,- Kč :;)

      Vymazat
  11. Já polentě nějak nefandím. Nezískala si mě. Ale mám doma nové balení, co mi přišlo ve foodswapu, tak s ní něco musím vymyslet.

    OdpovědětVymazat
  12. Ta kaše ja za zlomek sekundy ready :D také dělám :)
    Jinak moc děkuji za velmi potěšující komentář :))

    OdpovědětVymazat