11. listopadu 2014

Dost někdy není dostatek



Od středy mám takový problém -  nezvladatelné chutě, co se týče sladkého. Vždycky jsem milovala všechno sladké, ale v poslední době si mé tělo o něj říkalo velmi často. Uznejte. Sníst ve středu arašídové máslo, ve čtvrtek asi 100 g datlí, v pátek čokoládu, v sobotu buchtu, v neděli aspoň nohavici a půl štrůdlu a v pondělí po obědě sušenku je trochu moc. Když je to napsaný vypadá to ještě hůř, vůbec nejsem fitness! Každopádně tělu jsem to dopřála, zastávám názor, že ví, co chce.

Jenže v neděli, kdy jsem po těžkém obědě (husa se zelím a 6 kolečky bramborového knedlíku) jedla asi osmý kousek štrůdlu a poté devátý a desátý a to bysme tady byli dlouho došlo mi, že to asi není o chuti. Že sladkýma věcmi zajídám nedostatek potravin. Dává to celkem logiku. Nedávám tělu dostatek živin = dojídám se sladkým. 
A tak jsem učinila rozhodnutí. Přidám si více plnohodnotného jídla a sladké omezím. Jenže ráno, celá nesvá z toho, že bych si měla dát více vloček, než obvykle, dala jsem si opět 60 g vloček. Po snězení jsem se necítila tak úplně plná a šáhla jsem po dvou datlích. Na oběd to stejné. Dojídala jsem to čokoládovou sušenkou.
Vím to o sobě. Vím, že mi dělá velký problém přidat si jídlo. Představa, že budu snídat 70 g vloček je ..strašidelná. Děsí mě. Že rýže na oběd budu mít 85 g (v suchém stavu), že místo 2 kousků pečiva 3. Ale asi to tak musí být. Tělo to tak chce.
V takovým situacích si uvědomíte, že jste nemocní. Normální člověk to neřeší. Má hlad, dá si tři tousty. Ale vy to řešíte. Vždycky si dávám dva, nemůžu si najednou dát tři. Takže anorexie sklapni, protože si ty tři dám! Tak! 
Jsem zvědavá, jak se můj experiment projeví a jestli budu mít stále nutkání jíst sladké v takovém množství. Samozřejmě, že je z jídelníčku nevyškrtnu. Ale místo 15 kousků buchty si dát tři je podle mě dobrý nápad. Tak jo. Jdu začít svůj boj a být blíž o krok k vítězství nad Edem (anorexií.) Tak se mějte hezky a držte se, pokud máte podobný problém!


9 komentářů:

  1. Přeji ti hodně štěstí, věřím, že to zvládneš. V takové situaci jsem nikdy nebyla, takže si to vlastně ani neumím představit, každopádně chápu, jak to musí být těžké. Drž se.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to takhle taky, i když si už občas říkám, že jsem vyléčená. Ve škole jím hrozně málo a jak přijdu domů, dokážu za hodinu sníst 4 tabulky čokolády. Prostě jen tak, z hladu. Kdybych měla větší svačiny, tohle by se určitě nestávalo, jenže já to nedokážu, protože se bojím, že když budu ve škole hodně jíst, tak se přecpu čokoládama doma i tak. Nejhorší je, že takhle je to každý den už několik týdnů, v podstatě žiju na čokoládách. No nic :D Přeji hodně štěstí! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mi občas dělá problém sníst víc kousků, než jsem zvyklá, ale někdy je mi to jedno... Každopádně přeji mnoho úspěchů:)
    Nechceš spřátelit?:) Já miluji banány xD

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně ten samý problém mě teď trápí! Pořád se prostě "dojídám", protože si dám méně toho zdravého jídla a tělo má hlad, tak šáhnu po rychlé energii.

    OdpovědětVymazat
  5. Takovéhle pocity, (asi) díkybohu, neznám. Přeju ti moc štěstí v tvém boji, pevně věřím, že to zvládneš a budeš jíst to co chceš a nebudeš řešit kolik toho sníš :)

    OdpovědětVymazat
  6. díky za radu, já jsem si to rozmasírovala a pak to bylo lepší, jen to trochu pálí, ale to přejde:)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Přeji,ať tyto pocity brzy odezní a můžeš se cítit o něco lépe a pak zvítězit nad tou nemocí! :)
    Nechceš spřátelit?taky jsem si prošla anorexií a teď už je to dost za mnou a jdu za zdravým stylem.:)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Přeju ať bitvu s myšlením překonáš, to se sladkým chápu, taky jsem vyhubla dost pod padesátku a pak se to překlenulo do záchvatů přežírání protože tělo potřebovalo vyrovnat dlouhodobej deficit kalorií i cukrů a i teď dlabu nezveřejnitelně :-/
    --
    Já se čtením nikdy problémy neměla, prostě to ke mně odmala patřilo stejně jako psaní, mám to v rodině :-) Zabiják... mám pocit že něco takovýho teď berem v literatuře, takže pokud je to ono, obdivuju čtení povinný četby, protože tu já nesnáším :-)

    OdpovědětVymazat
  9. mám cca 159 cm vážím 43 - 42 kg ( spíž už 42 :/ ) vím že musím přibrat ale na druhou stranu se bojím ... musím ten strach překonat.. myslet na to že celý život díky tomuhle budu u koni atd... hlavne to nevzdat!! :)

    OdpovědětVymazat