16. listopadu 2014

Recept: Rýžový mugcake s kokosem


Mugcaky si poslední dobou dělám velmi často. A má to hned několik důvodů. Je to sladké, dobré a rychlé. A jelikož nejsem hamoun a o chutné jídlo se ráda podělím, prozradím vám můj experiment na tohoto bobka. Nazvala bych ho "co dům dal a na co měla Peťa zrovna chuť"

Rýžovo-hruškový mugcake s malinami a kokosem

Potřebujete:
40 g rýžových vloček (já je pomlela, aby byli jemnější) - pokud nemáte můžete použít klasické ovesné
vajíčko (tentokrát jsem použila pouze bílek. Bála jsem se kombinace rýže + žloudek)
lžíce kokosu (klidně může být víc)
lžička jogurtu/ tvarohu
podle potřeby mléko/ voda (já dala kolem 3-4 lžic..)
hruška (můžete nahradit banánem, jablkem..)
sladidlo (já dala javorový sirup. Může být cukr, med..)
+ věci na ozdobu

Postup: 
Výše uvedené suroviny smícháme dohromady, podle hustoty těsta přidáme mléko (aby těsto nebylo moc řidké, ale ani příliš tuhé). Těsto přelijeme do hrníčku a hrníček dáme zhruba na 2 minutky do mikrovlnky (každému peče jinak, je nutno hlídat) Poznáte, že je hotový až bude vonět a půjde z hrníčku lehce vyklopit :) 
Teď už jen ozdobíme čím chceme. Já poprvé zkusila mugcake nepodávat s jogurtem, ale bylo to na mě takové sušší, takže příště bude jogurtové klasika! :D Nakrájela jsem zbytek hrušky, přidala horké maliny a to celé polila javorovým sirupem. A připravila si výbornou odpolední svačinu po náročném dni ve škole :) 
A tip na závěr.. nejlepší je mugcake zajíst tabulkou čokolády jako jsem to udělala já :))

Děláte si mugcake? Zkusíte ho? :)



                                                               Recept na klasický mugcake

7 komentářů:

  1. Tak ten asi někdy zkusím :) Já znám jen tek klasický - banán, vejce, vločky :) A ten závěr je nejlepší - zajíst tabulkou čokolády :DDD

    OdpovědětVymazat
  2. Páni vypadá to skvěle někdy vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  3. jednou ho určitě zkusím..... :) vypadá to fakt dobře :D

    OdpovědětVymazat
  4. nikdy jsem to neviděla :O ale nevypadá to moc těžce, třeba jednou až budu mít více času vyzkouším :) jen možná vyřadím ten kokos :D ale čokolády bych tam dala hodně :3

    OdpovědětVymazat
  5. Mě tohle nikdy nešlo xD Vždy se mi to nějak zmrvilo v té mikrovlnce, ale asi to někdy zas zkusím, protože to vypadá báječně!:3

    OdpovědětVymazat
  6. Já mugcake nikdy nezkoušela, ale všude poslední dobou čtu náký recepty, tak to taky musim už konečně zkusit :D :))

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle ani neznám, ale díky tobě jsem poučena. :)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat